Risboller

Categories Julekaker

God jul alle sammen, håper alle får den feiringen de ønsker seg. <3

                                             

125 g delfiafett

100 g kokesjokolade (om du må ha glutenfritt eller melkefri, må du sjekke om sjokoladen)

2 egg

200 g melis

3 ss kaffe

1 ss kakao

1, 5 l puffet ris (er naturlig glutnefri)

Smelt delfiafett og sjokolade på forholdsvis svak varme, og avkjøl den så den ikke er veldig varm. Pisk egg og melis sammen til eggedosis.

Ha kakao og kaffe i delfiafette, og bland alt godt sammen med eggedosisen, til slutt har man i puffet ris, og da må man blande alt slik at alle riskonene er dekket med sjokoladeblandingen. Jeg brukte muffensformer å ha de i, men man kan også bare sette de på matpapir. 

Risbollene bør få stå forholdsvis kaldt.

                                                       

                                                                                                         

 

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Risboller

  1. Risboller er godt og minner om barndommen :)) I år har jeg ikke laget noe til jul..men mat skal vi ha da..hehe.. Riktig god jul til deg og dine <3

  2. annebe: I år har jeg for første gang på evig mange år faktisk laget litt, faktisk så mye at barna mine er helt overgitt, så dette er ikke vanlig :-). God jul til deg og dine Anne. <3

  3. Oldemorbloggen: Ja det er sant det går kjapt å tine de, men det begynner å li fullt over alt her nå he he. Riktig god jul til deg og dere. Klem

  4. Ønsker deg er riktig god jul! Risboller er det år siden jeg laget, men jeg har faktisk kjøpt en pose puffet ris n til jul, så den må jo brukes 🙂 Klem <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *