Steikt ørret med lun mangosalat

Categories Fiskeretter

Det er to ting vi mennesker  ALLTID kan snakke om ,som er “nøytralt”, det er mat og været. Siden sistnevnte begynner å bli svært ensformig og kjedelig, så får vi snakke om mat :-). Og det var akkurat det jeg snakket om med Cecilie  som er kinesiolog som jeg går til når det trengs.  Og hun kom med ideen om lun mangosalat til ørret, og det skal jeg fortelle ikke var noen dum ide, for det smakte utrolig godt. 

Til 2 personer: 

1/2 moden mango

1 kinahvitløk eller to hvitløksfedd

2-3 vårløk

2 store gulerøtter 

5-6 cherrytomater eller 1 vanlig tomat

1- 2 ts med nypresset lime

1/2 ts salt

Del mangoen i biter, jeg gjør det på følgende måte da går det enkelt og greit å få den i pannen.

 

Rens og findel hvitløken eller bruk hvitløkspresse, ha den i en panne med smør eller olje og surr den, Cecilie brukte å raspe guleroten, men helt ærlig så giddet jeg ikke det, så jeg bare finhakket guleroten, og hadde den sammen med hvitløken for da trengte den litt mer varme. Ha i mangoen. Findel vårløk og del tomatene i biter og ha det i sammen med det andre, smak til med salt. 

Steik fisken og ha poteter eller det tilbehøret du ønsker. Jeg hadde steikte poteter til. 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Steikt ørret med lun mangosalat

  1. Mango er så godt til mat og denne hørtes kjempegod ut 🙂 Glad i snakke om mat jeg også, men veldig opptatt av været også selv om det er ensformig som du sier…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *