Plukkfisk kaker med reker

Categories Fiskeretter

I går hadde jeg lettsaltet torsk med poteter og gulerot til middag, nydelig og god mat. Men det er lett å lage for mye, og da kan man lage noe annet av det dagen etter.

Jeg hadde

torsken

potetene

guleroten 

pluss at jeg hadde i et egg, og resten av smøre i en skål og brukte stavmikseren på det.

Reker i lake hadde jeg i etter på og blandet de bare lett inn.. 

Siden fisken var salt trengte jeg ikke ha verken mer salt eller krydder i, men du må gjerne det om du ønsker det. 

Så formet jeg deigen til kaker og steikte de på pannen til de var fine og gyldne på begge sider. 

Ingen skulle tro at dise rosa lekkerbiskene var laget av rester av fisk 🙂 

 

18 kommentarer

18 thoughts on “Plukkfisk kaker med reker

  1. Vet ikke 🙂 Kjøper fersk og røkt og klippfisk, men ikke saltet. Innbiller meg sikkert at jeg ikke liker det, så det er vel på tide på prøve. Men så tenker jeg liksom at det er dårligere fisk når den har ligget i salt og vakuum i lang tid når jeg heller kan ta den fra fryseren og salte selv:) Er sikkert bare at jeg ikke er vant til det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *