Last Updated:

Portugisisk inspirert kylling

Categories Kyllingretter

 Liker du koriander vil du elske denne retten.

Til 4 personer

4-6 kyllinglår eller kyllingfileter (i dag brukte jeg kyllingfilet)

2 ss smør-olje eller kokosfett til steiking

1 hakket løk

1-2 chili (den norske vanlige chilien smaker nesten ikke noe, men  ta i mer eller mindre etter hvor sterkt man liker maten)

3 fedd hakket hvitløk,

To store bunter med fersk koriander

5 dl vann

2 terninger kyllingbuljong

100 frosne erter

3 store gulrøtter                  

8 middels poteter (kan byttes ut med for eksempel søtpotet eller sellerirot)

Salt og pepper etter smak

Koriander blader for pynt

Rens og hakk løk, hvitløk og chili og ha de på en varm steikepanne med litt kant på. Når dette har blitt blankt har man på kyllingfiletene/lår og steiker disse på begge sider til de er brune.

Hell deretter på vann og ha i buljong på og la det få koke.

Skrell og del de øvrige grønnsakene og ha også disse i pannen (ertene kan man gjerne vente litt med). Finhakk mesteparten av korianderen og ha den sammen med de øvrige ingrediensene, og la alt få koke til kyllingen og potetene er gjennomkokt. Ha i erter og smak til med salt og pepper, og rett før servering strør man på litt koriander for syns skyld.

Siden det er poteter i retten behøver man ikke å ha noe mer til, men jeg valgte å ha røde linser til, og det smakte nydelig sammen med denne retten. Men man kan også for eksempel ha ris til om man ønsker det.

 

    
Røde linser er nydelig

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Portugisisk inspirert kylling

  1. Denne så god ut 🙂 Jeg har hatt kyllig-pannerett i dag, men mer den frysediskvarianten… Jeg er et DROG….når det gjelder matlaging og husarbeid…Burde vært straffet 😀 He-he

  2. Liker veldig godt koriander ,så vil nok like dette her..jeg er så lite flink til å bruke chili..men liker smaken …men alltid redd for å feilberegne og at det skal bli alt for sterkt..så hadde vel prøvd meg med en i første omgang her :)) Ha en fin kveld :))

  3. frodith: Matlaging er nå en ting, men husarbeid burde vært straffbart å gjøre selv;-) I Indonesia er det slik at de med en viss inntekt må ha hushjelp 🙂

  4. Mmmm det der så veldig godt ut Randi 😀
    Må prøves en dag. Du er så flink og dele av det du kan. Takk 💖

  5. Dette så godt ut, så jeg vil gjerne prøve den. Jeg liker litt smak så chili er bra, og røde linser til – tror det blir helt supert 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *