Mitt personlige luksushotell ;-)

Categories Blogg

Jeg har vært på besøk hos min fantastisk dyktige, utrolig kjekke og gode venninnen Solveig. Jeg jobbet sammen med henne som kokk noen år, og siden har vi kontakten. Hun har tryllet frem den ene gode retten etter den andre, og jeg har følt det som om jeg var på luksushotell. Noe som er aldeles vidunderlig av og til 🙂

I dag fikk jeg marinert scampi, ratatouille til forrett. Elgbiff med en nydelig saus av balsamico og med råsteikte poteter til middag. Og det morsomste av alt var at hun hadde en frukt til dessert som jeg ikke har sett før, den heter Honey pomelo, en slags sitrusfrukt som nesten smakte ananas. Har noen av dere hørt om den?

 Og som om ikke det var nok laget hun wok i går med nydelig kylling og glutenfri nydelig banankake tildessert. Ja hva kan jeg si annet en millioner takk for enn fantastiske fine dager med utrolignydelig god mat, drikke og ikke minst et fabelaktig godt selskap.

PS: Fotografen (altså meg) har nok ikke fått helt taket på hvordan man tar bra bilder med nettbrett, så de gir nok ikke den rettferdigheten denne maten burde fått.

Oppskriftene kommer litt etter litt 🙂

marinert scampi

Ratatouille

Elgbiff  med råsteikte poteter 

Nydelig saus av balsamico

Asparges


Honey pomelo

med Wok deilig marinert kylling

Hjemelagetutrolig god  glutenfri og melkefri banankake

 

 

 

 

 

Matbloggtoppen

 #glutenfri #melkefri #middag  # oppskrift   #viltkjøtt #elg #elgbiff # Balsamico  

#matfest #glutenfritt #melkefritt #oppskrifter #middag #middagstips 

13 kommentarer

13 thoughts on “Mitt personlige luksushotell ;-)

  1. Oldemorbloggen: Tusen takk, det var det også :-). Venner er vel det aller viktigste man har i ens liv, og jeg er faktisk utrolig velsignet med opp til mange fantastiske venne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *