Ildkvedegelé

Categories Søte gleder

Jeg fikk en stor overraskelse av en fantastisk kollega i dag. Hun kom med dette glasset og ville at jeg skulle se om jeg kunne smake meg til hva dette var for en gele. 

 

Men der måtte jeg melde pass, for geléen var laget av ildkvede, noe jeg ikke ante eksisterte en gang.

 

Men det er en hekkeplante som vokser over hele landet, jeg legger ved link nederst. Og geléen var altså laget av eplene fra denne ildkvedeplanten.

http://matoppskrift.org/epler-fra-liten-ildkvede-ypperlige-til-gele/

 ildkvedegeléen kan man bruke slik som tyttebærsyltetøy, rognebær gele. Fantsatisk flott til å pynte mat med.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Ildkvedegelé

  1. Da kan jeg ikke selge hytten likevel…. der har jeg en stor busk ildkvede…. må ta en tur og se om eplene fortsatt er brukelige 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *