Sweet, sweet little things

Categories Fiskeretter

 

Wok er usedvanlig enkel og god mat. Jeg har i kjøleskapet en diger flaske med sweet chilisaus som jeg kjøpte i en innvandrerbutikk. Det merkelige er at jeg i utgangspunktet ikke er så glad i sweet chilisaus, men denne synes jeg virkelig er smakfull.

 

Laks med søt chilisaus

Til en person

1 laksefilet

Ca.2 bunter blomkål

Ca. 2 bunter brokkoli

1 stykke purreløk

Et godt stykke med ingefær (jeg er veldig glad i ingefær og jeg kjenner at den gjør meg godt, derfor kan det hende at det er litt mye for noen, men da har man bare mindre i)

½ liten aubergine

Tre gode sneiser med squash

Sweet chilisaus

 Salt

Pepper

Rens og del alle grønsakene, og ha de i en god, varm gryte eller wokpanne med olje/smør i. Begynn med de grønnsakene som trenger lengst tid (blomkål, løk, ingefær, aubergine, laks, og squash til slutt). Ha på chilisausen og smak til med salt og pepper.

Jeg hadde verken ris eller annet til, men det er selvfølgelig opp til hver enkelt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *