Enkel og veldig god skinkegrateng med grønnsaker

Categories I ovnen

 

 

Skinkegrateng med grønnsaker

 

Til 2 personer

Ca. 300 g skinke (jeg brukte rester fra en røykt og kokt skinkesteik)

1 1/2 dl fløte (*1)

1 ½ dl vann (ønsker man å kun bruke melk, så gjør man det)

2 egg

2 ts salt

1 krm pepper

2 vårløk

3 bit med blomkål

3 bit brokkoli

Bruk gjerne andre eller flere grønnsaker.

Ønsker man ost på toppen, rasper man den og har den på mot slutten, slik at den ikke blir brent.

Bland fløte, vann, egg og krydder godt sammen. Rens og del så grønnsakene i forholdsvis små biter og ha de i den ildfaste formen. Skjær skinken i biter og legg de sammen med grønnsakene og hell fløteblandingen over. Sett formen i steikeovnen og la den stå i 20-30 minutter på ca. 200grader. Servér gjerne med poteter eller hva du ønsker. For min egen del, syntes det var så mange gode grønnsaker at jeg spiste den som den var uten noe mer til.

 *1 Tåler man ikke melkeprodukter, anbefaler jeg å bruke soyafløte.For råd se http://morsmiddag.blogg.no/minus_melkeprodukter.html

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20259504)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

2 kommentarer

2 thoughts on “Enkel og veldig god skinkegrateng med grønnsaker

  1. vestlandsfrue: Anbefales og jeg vil tro de fleste barn også vil like denne retten 🙂 Koselig du følger bloggen, det setter jeg pris på

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *