Minus melkeprodukter

Categories Minus melkeprodukter

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18221072)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

 

Når man ikke tåler melkeprodukter, eller man ikke kan bruke så mye som det er vanlig å bruke her i Norge, kommer jeg her med noen alternativ som jeg synes er gode.

Personlig så liker jeg bedre soyaprodukter enn produkter laget av ris. Det som kan være negativt med soyaprodukter, er at de kan være genmanipulert, noe jeg personlig ikke liker. Derfor forsøker jeg å kjøpe økologiske produkter.

Økologisk soyayoghurt fikk jeg kjøpt på en Kiwibutikk, men det betyr dessverre ikke at alle Kiwi butikkene har den. Så her gjelder det å snakke med butikksjefen for å få det inn i din butikk.

Den koster ca. 15 kr. for 500 ml. Den må regnes som ferskvare og kan ikke stå lenger enn vanlig yoghurt. Jeg synes den smaker nesten som vanlig yoghurt.

 



Erstatning for rømme/crème fraîche = Tofutti Creamy Smooth

Denne fant jeg på ICA. Den er ikke økologisk og inneholder dessverre palmekjerneolje, så da vil jeg heller anbefale å bruke yoghurten over.



Gogreen Matfløte er vegetabilsk, men inneholder havre, så mennesker med sterk hveteallergi eller cøliaki må ikke bruke denne. Den inneholder en del E-stoffer, men er etter min mening ikke blant verstingene. Den er god til matlaging og tåler å bli varmebehandlet. Kan kjøpes på de fleste butikker med litt større utvalg.

 

 

 

Gogreen Visp er vegetabilsk, men inneholder havre, så mennesker med sterk hveteallergi eller cøliaki må ikke bruke denne. Inneholder en del E-stoffer, også palmeolje som overhodet ikke er bra å bruke. Denne inneholder også en del sukker og fungerer bra til å piske som fløte. Kan kjøpes på de fleste butikker med litt større utvalg.  


.

Det finnes en økologisk fløte som jeg har brukt å kjøpe på ICA, men den hadde de ikke nå. Men den smaker nydelig og inneholder ikke noen farlige stoffer. Denne kommer jeg tilbake til når jeg finner den igjen. Kan være at noen helsekostforetninger har den.

Kokosmelk er naturlig og ufarlig å bruke. Men den kan ikke piskes til fløte og kan bli litt sær el. dominerende i enkelte retter.



Det kommer mer info etter hvert!

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20259504)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *