Kyllinglår med blomkål og gulrotmos

Categories Kyllingretter

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18381846)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

1-2 kyllinglår pr. person

Kyllinglårene kan steikes på panne, eller i steikeovnen, men de bør være tint på forhånd. Når jeg steiker kyllingårene på steikepannen, så har jeg grillkrydder eller det krydderet jeg ønsker å bruke, på når den nærmer seg ferdig. Når jeg har den i steikeovnen har jeg det på før jeg legger den inn i ovnen. Man bør uansett beregne ca. 30 minutter til steiking ,og på steikepannen bør man snu kyllinglårene av og til.

Blomkål og gulrotmos

4 personer

4 store gulrøtter

1 blomkål

Ca.30 g smør eller mer

Salt etter hvor mye smør man har i, siden smøret inneholder salt.

Ca ½ ts pepper

Skrell og del grønnsakene i biter og kok dem til de er møre (ca 15-20 minutter). Sil av vannet og ha smøret i. Bruk stavmikser eller mikser til å mose grønnsakene. Smak til med salt og pepper. Dette smakte aldeles fantastisk etter min smak.

Jeg hadde litt salat til.

 Matbloggtoppen

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18499254)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19539596)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

6 kommentarer

6 thoughts on “Kyllinglår med blomkål og gulrotmos

  1. Takker for fin samtale i kveld. Nå KAN jeg lage saus..og regner med at de som har smakt min tidligere kommer tilbake..;-)

  2. hestiaverden: Takk det er altid kjekt med tilbakemeldinger:-) Mat er en så stor del av vår hverdag at den er utrolig viktig område i livet mitt:-)
    Du vet hva Hipokrates sa: La maten være din medisin og medisinen din mat.

  3. Oi, TUSEN TAKK for en koselig kommentar. Helt enig med Hipokrates og veldig “utrendy”. Jeg tror ikke jeg blir slank av å oversvømme kroppen min (og familien min) med fett. Vanlig mat og litt fornuft er best i lengden ;o)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *