Kokosmakroner med og uten sukker

Categories Søte gleder

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18381846)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

Jeg måtte forsøke hvordan kokosmakroner ble med sukrin, og det var overhodet ikke noe problem å få de til. Klok av skade, tok jeg litt mindre sukrin i denne gangen. Men jeg må innrømme at jeg foretrekker de med sukker, jeg kan ikke si jeg er så veldig glad i kunstige søtstoffer. Da er det gjerne bedre å spise mindre kaker. Men om en ønsker å lage med sukrin, så er det fullt mulig og ikke noe problem; de ble vellykkede og gode.

4 eggehviter;

150 dl sukrin eller 2 dl sukker

1 pakke med kokos (250g)

Skill eggehviten fra eggeplommen. Personlig bruker jeg å ha en kopp som jeg har eggehvite i, en som jeg har plommene i og en der jeg deler eggene. Jeg gjør det slik i tilfelle skillingen av ett av eggene skulle mislykkes slik at hvite og plomme blir blandet, da slipper jeg å begynne helt forfra igjen.

Pisk eggehvite og sukker/sukrin til det er stivt. Ha i kokosmassen og rør inn med en slikkepott. Bruk en isskje og sett makronene på en plate.

Steik de midt i ovnen på 180 g i 12 minutter.

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18499254)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19539596)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

3 kommentarer

3 thoughts on “Kokosmakroner med og uten sukker

  1. MMMM!! heldigen theodor som skal på overnatting hos deg i kveld!! vanker nok mye godt;)
    så må du bli med på sykkeltime på lørdag halv tolv!! det er jeg som har den, så du kan bli med som min gjest;)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *