Forlag til ukemeny

Categories Små tips i hverdagen

Ukedag

Middagforslag

Publisert

 

 

 

Mandag

Torsk i limesaus

Februar

Tirsdag

Skipperens suppe

Mars

Onsdag

Kjøttkaker på topp

April

Torsdag

Laks i koriandersaus

Mars

Fredag

Reker

April

Lørdag

Hjemmelaget lasagne

Februar

Søndag

Kotelettene til ho Bjørg

februar

 

 

 

 

Å planlegge hva man skal ha til middag kan spare både tid, penger og frustrasjon. Det kan være lurt å ta en opprydding i frys og skap og se hva som egentlig står der. Utrolig hva en finner i fryseren etter en ?arkeologisk? utgravning. Når jeg tiner av fryseren, må alt ut og da bør en gjøre det en dag det ikke er alt for varmt i været og det er det jo ikke noe per dags dato.

Så setter jeg varene i kasser eller i skuffene som er i fryseren og stabler de, og legger tepper over. Da holder de seg frossen. Så koker jeg opp panner med vann og setter i fryseren så det tiner fort. Når all isen er borte fra fryseren, vasker jeg og tørker grundig med en tørr klut før jeg setter i kontakten igjen(regner med de fleste har gjort dette mange ganger før)

Vel, når en ser hva en har i skuffer og skap kan en begynne å planlegge hva en vil lage ut fra de råvarene en har og hva en mangler. Når en da går på butikken og handler inn for en hel uke, slipper en gjerne å gå på butikken hver dag, man unngår alle impulskjøpene og sparer både penger og tid

.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *