Regnbueørret i rømmesaus

Categories Fiskeretter

Regnbueørret i rømmesaus

 

1 regnbueørret per person(Du finner de i frysedisken)

Tin fisken, den tåler godt å ligge over natten i kjøleskapet. Fileterte den, det er lett å se hvor beina er når den er delt. Så da skjærer en bort de som en ser.

Kom ikke på at jeg burde tatt bilde da jeg filiterte, så dette er den som jeg steikte og filiterte etter på. Keg skjerer lang rykken og når det har løsnet skjærer jeg bena ut etter på. 

Det er tynne fine bein, så skulle en være så uheldig å ha oversett noen, kjenner en det knapt. En kan steike fisken hel og dele den etterpå, om en føler det er lettere. Da lar du den bare bli litt kald så du kan ta i den og så varmer en den lett i sausen igjen.

 

 

 

1-2 ss mel etter ønske

1 ts salt

1 krm pepper

 Tok mel i en pose sammen med salt og pepper og tok filetene ned i og ristet godt så melet blir godt fordelt.

Ha filetene på en varm steikepanne og steik de i noen minutter på hver side. De blir fort gjennom steikt.

Så kan en ta fisken av pannen. I samme steikepannen tar en nå ca 3 ss rømme(tåler en ikke rømme kan en bruke soyafløte og litt lime eller soya yoghurt), gressløk etter ønske og spe med ca 1 ss vann til det er passe tykt. Det skal bare blandes litt så tar du i fisken igjen. Server med grønnsaker (jeg steikte litt squash sammen med fisken og trakk brokkoli og asparges sammen med potetene) poteter eller ris.

1 kommentar

1 thought on “Regnbueørret i rømmesaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *