Last Updated:

Blogger treff , vil du virkelig gå glipp av dette?

Categories Blogg, Dikt av Ove

3 juni blir det bloggtreff i vakre Trondheim, noe jeg gleder meg veldig til. Nå er det alt for lenge siden jeg har vært der, “mitt andre hjem”, jeg bare elsker å være der.

Jeg har klødd meg litt i hode på hvordan jeg skal skrive dette innlegget om bloggtreffet, og at det fortsatt er mulig å melde seg på, og få rabatt på hotell i Trondheim denne helge, og ikke MINST møte nye fantastiske folk, både kjente og ukjente. Gå inn på Kari sin blogg MEning , der finner du alle opplysningene for å bli med, og finner du ikke ut av det så skriver du en kommentar til Kari så svarer denne svært hyggelige trønderen deg.

Vell tilbake til hvordan jeg skulle skrive om dette for at det skal fenge flest mulig, så kom jeg på at jeg har jo en kunstnerisk bror Ove, og han både skriver og tegner helt fantastisk. Så etter jeg la inn bestilling kom både dikt og bilde. Hans svært humoristiske fremstilling på oss bloggere får i alle fall meg til å smile breit. Nå er det ikke helt sikkert at det blir akkurat slik bloggtreffet blir, men man vet aldri når man får Trønderluften i lungene  😂🥳😎. Men uansett så gleder jeg meg til å treffe alle sammen, så hiv deg rundt å bli med på vårens vakreste eventyr!

Det er den tredje juni i Trondheim, det skjer,
at et blogger treff, fult av unge kjerringer vi ser.
Ja, nå skal det skravles, til taket letter
og skal selvsagt holde på, til langt ut i de lyse netter.

Noen av bloggerne er gamle kjente,
mens andre er nye i gamet og har noe i vente.
Helt nye bånd vil også bli knyttet,
og nye ideer blant bloggerne, bli byttet.

Men, hva er natt, for en som på Blogg.no skriver,
når de allerede før barne TV, etter pusten hiver.
Ja, de gaper så høyt, at vi frokosten kan se.
Så en blogger ́s utholdenhet, skal du ikke kimse med.

 

Holder de seg våken, til etter klokken seks,
så går resten på viljen, autopilot og refleks.
Men, får de noe ekstra godt og strekt oppi kaffen,
så klarer de kanskje å holde oppe, den ene øye klaffen.

Hva gjør man så, når sengen på deg roper
og du beina etter deg på gulvet soper.
Du ser bare litt på det ene øyet,
for det andre sover allerede i øverste køye.

Bloggerne gjør ikke mange sprell, når de sover.
For, tiden som Duracell, har nå for lengst gått over.
Nå sover de stille og fredelig i hver sin sovesal,
og det låter omtrent som en storkamp, på Lerkendal.

Etter blogger treffet, er dere enige om at dette var bra,
men gleder seg også til en skal få hjem igjen dra.
Når du er vel hjemme og mot sengen skal luske,
så tenker du at dette treffet, kommer du alltid til å huske.

Dikt og bilde av Ove Dyrstad

18 kommentarer

18 thoughts on “Blogger treff , vil du virkelig gå glipp av dette?

  1. Tusen takk for et supert blogginnlegg om bloggtreffet, og stooor takk til kreative Ove som har tegnet og skrevet så morsomt! 😀 Han burde jo starte sin egen blogg og melde seg på bloggtreffet!!! 😀

    Jeg er også spent på hva trønderluften gjør med oss alle første helga i juni. Forhåpentligvis drar alle hjem til sitt på søndag uten for store mén og uten å ha gjort trønder av seg! 😉

  2. Wow for et herlig dikt om bloggtreffet vårt! Hva med at du blir med oss på blggtreffet Ove. Flere haner i hønseflokken er etterlyst 🙂 Hvem vet, kanskje tar du også skrittet fra gjesteblogger til egen blogg etterhvert – akkurat slik som jeg gjorde. Det hadde vært moro! Ikke nok med at du er flink med ord, du tegner også fantastisk bra 🙂

    1. Tusen takk. Jeg setter stor pris på at dere ( i alle fall av og til) liker det jeg skriver. Det gleder meg stort.

  3. Artig dikt, men er vi alle så trøtte til kvelds, skal tro :D…
    Fant ut at jeg må til og orientere meg om hvem som kommer. Kjenner jeg gleder meg. Det blir spennende om den oppfattelsen en har av folk stemmer i virkeligheten. 🙂

    1. Jeg tviler sterkt på at oppfattelsen, som den er beskrevet, stemmer. Den er bare satt litt på (Blyant)spissen……..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *