Ovnsteik ørret med urter

Categories Fiskeretter

I dag fikk jeg utrolig lyst på ørret med friske urter, og det, som vanlig er det i alle enkelhet, men både fristende og veldig godt.

Beregn et til to stykker ørret eller laks per. pers.

En klatt smør på hvert fiskestylle

Ureter etter ønske, men jeg hadde persille, koriander og basilikum

Salt

Pepper

Legg fisken med skinnsiden opp om den har skinn, legg den i en ildfast form, ha litt smør på. Vent med å legge på urtene før man snur fisken da ungår man å brenne urtene, men ta gjerne på salt og pepper. Ha oven på 210 grader og sett fisken mitt i oven. Etter at fisken har fått stått rundt 15 minutter i ovnen(kansje litt mindre om det er tynne stykker), strø på urene, og litt smør på hver av stykkene, og sett formen inn i ovnen igjen til fisken er ferdig (5-10 min).

Jeg hadde noen kokte poteteter fra i går som jeg steikte, og woket blomkål, paprika og squash. 

Jeg brukte smøret fra formen over, snadder mat.

#ørret #laks #urter #friske #urter #basilikum #koriander #persille Wok #steikte #poteter #smør #glutenfritt #glutenfri #melkefri #melkefritt #laktosefri #middag #enkelt #kjapt #sunt #fisk #morsmiddag #middagstips #nlogg #matblogg #bloggtopp

2 kommentarer

2 thoughts on “Ovnsteik ørret med urter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *