Limesorbet med Limoncello

Categories Søte gleder

Limoncello er en Italiensk likør, som er laget av sitron, og den er gul som passer til påske og skummel god.

Vi hadde en lite smak ved siden av også.😋

Kombibnasjonen med Limesorbet og den likøren var en innertier. Men saken er den at jeg måtte justere på mengdene med vann og sukkerosv underveis for å få den stiv, så jeg må lage den en gang til med en litt annen fordeling på råvarene.Så skikkelig oppskrift får dere litt seinere. Dere får gå på polet å kjøpe likøren så skal jeg fikke ferdig oppskriften 😁

 

Jeg hadde  i:

Vann

Sukker

Saften av Lime

eggehvite

Mynte

Men jeg hadde tydeligvis for mye sukker i seg siden den ikke ble så hard som den skulle. 

Likøren hadde jeg over sorbeten, og en friskere dessert skal man lete lenge etter

#likør #Limoncello #sorbet #limesorbet #lime #påske #påskegult #Glutenfritt #glutenfri #melkefri #melkefritt #laktosefri #middag #middagstips #morsmiddag #blogg #matblogg #bloggtopp

8 kommentarer

8 thoughts on “Limesorbet med Limoncello

  1. karidansen: jeg fikk den likøren for noen år siden hos noen gode venner som elsker Italia. Og den falt i god jord som du sikkert forstår ?. Og fant ut at sorbet med den likøren måtte da være toppers, og det var helt magisk sammen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *