Carbonara med rester av ørret

Categories Tips til restemiddag

Rester av ørret eller annen fisk kan brukes til det meste, og denne gangen ble det til carbonara 🙂 Det kan anbefales! Det tok ti minutter å koke pastaen, og menst den kokte lagde jeg til resten, så middagen var ferdig på 15 minutter :-).

Og som en ekte beskjeden Bergenser ville sakt det! “Sekkje det godt ut?” 

4 personer:

Ca. 400 g ørret skinn og beinfri (jeg hadde rester etter en helsteikt øret i fryseren, men bruk gjerne også laks eller annen fisk)

Ca. 400 g pasta(glutenfri om man ikke tåler gluten)

4 egg

4 ss vann

salt

pepper

Jeg hadde også litt vårløk i denne gangen, det passer veldig godt til ørret

Denne gangen hadde jeg også i litt sort pepper og spisskummen 

200 g parmesan (parmesanost er regnet som laktosefri)

eventuelt 1 potte fersk basilikum

Kok pastaen etter pakkens anvisning. Når pastaen er kokt, siler man av vannet og  har i sammenpisket egg, vann, krydder og halvparten av osten  og om man har basilikum, finhakkes denne og has i gryten sammen med pastaen. Ha i den renskete fisken og la alt stå litt på platen på svak varme til fisken er gjennomvarm (det er en fordel å ha kokt/steikt fisken først, da slipper carbonaren å stå så lenge, da kan den bli tørr

#Carbonara #Carbonaramedørret #Ørret #fisk #parmesanost #pasta #tagliatelle #sunt #godt #rester #spis #opp #maten #din #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #raskt #middag #fort #middagtips #blogg #bloggtopp 

12 kommentarer

12 thoughts on “Carbonara med rester av ørret

  1. frkfrontend: Yes det var rette ordet. Fant ikke ut hvordan jeg føller deg eller om jeg allerede gjør det :-D. Deg må jeg følle med på!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *