Steikt fisk(Steinbit) med rosépepper og spinatstuing med parmesanost

Categories Fiskeretter

Jeg hadde et stykke fisk i fryseren som jeg mener er steinbitfilet, og der fant jeg også spinat og ferdig raspet parmesanost, så da ble det middagen i dag. 

Det var noen ferdig kokte poteter i kjøleskapet så da slapp jeg koke nye, så de steikte jeg sammen med fisken.

Fisken steikte jeg uten mel, men med salt og rosépepper, det rare er at jeg er ikke heftig begeistret for sort pepper, men denne er noe HELT annet, og den er jo også veldig dekorativ. Den kan du kjøpe i vanlig butikk, den står med vanlige krydder.

Spinatstuing:

Til en person brukte jeg:

3 frosne klumper med spina

1 fedd hvitløk

smør å surre det hele i

Ca. 1 ss revet parmesanost  (jeg kjøper gjerne to om gangen, rasper de på en rasp, fryser de ned og tar opp etter behov) Parmesan er praktisk talt helt uten laktose.

Salt

Pepper

Ha alt i pannen og la det surre til spinaten er tint, smak til om du ønsker den mer salt, pepper eller ost.

Steikte poteter med vårløk og salt, enkelt og greit, ser det ikke digg ut da?

 

#steinbit #fisk #gofisk #Spinat #spinatstuing #frossenspinat #parmesanost #rester #av #potet #spisoppmaten #spis #opp #maten #raskt #glutenfritt #laktosefritt

#raskt #morsmiddag #middag #tips #middagstips #blogg #matblogg #bloggtoppen 

2 kommentarer

2 thoughts on “Steikt fisk(Steinbit) med rosépepper og spinatstuing med parmesanost

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *