Pølsewok med hjemmelaget woksaus

Categories På sparebluss

Det er gøy når man smokker sammen noe og får et kjempegodt resultat, som her. Jeg hadde fått en pakke vakumert wok blanding av noen som skulle på ferie, og jeg hadde noe pølser, men ingen woksaus. Da er det greit at de små grå fortsatt kan være kreativ. Det ble virkelig knallgodt, og jeg er superfornøyd med å ha laget kjap, god og billig saus og middag.

Woksaus til 2 personer:

1 dl soyasaus glutenfri får kjøpt på de fleste dagligvarebutikker

1 ss Balsamico eddik

1 ts maizena 

Ca. 1/2 ts ts finraspet ingefær

En tøtsj pepper

Ha alt i en panne, og kok opp under omrøring. Smak til om du trenger mer av noe, det kan feks. hende du synes den er for syrlig, da kan du ha i litt sukker.

Vil du ha mer smak kan du tilsette mer ingefær osv. osv. 

Pølsene skar jeg  opp i biter og steikte, så skrudde jeg ned temperaturen og hadde på wokgrønnsakene, og lot de få varme, og til slutt hadde jeg på sausen og blandet den godt med woken. 

 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Pølsewok med hjemmelaget woksaus

  1. frodith: Wok er veldig godt, jeg kan ikke spise for mye svin da slår leddgikten ut i full blomst. Men jeg liker heller ikke så veldig svinekjøtt, så det henger vel litt sammen alt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *