Fisk og grønnsaks mos med parmesan

Categories Grønnsaker

Jeg slutter vist aldri å forsøke å få ungene mine til å spise fisk :-). Minstejenten var på middag, og hun vil alltid ha rotmos for det elsker hun, og da blir det også ofte pølser til. Men nå ville jeg se om jeg fikk til å lage den med en ny vri, og jammen ble det godt, og hun elsket det.

Til 4 personer

4-6 poteter litt etter størrelsen

1 blomkål

1/2 pk frossen spinat

50 g smør (her kan man ta i mer eller mindre alt etter ønske)

Salt 

pepper

Ca. 400 g Torsk eller den fisken du har som må være beinfri

Ca. 50 g revet parmesan 

Rensk og del potetene og sett de på kok, rens blomkålen og del litt og kok sammen med potetene. Når de er ferdig kokt tømmes mesteparten av vannet av, og man har i smøret så det får smeltet.   Og man har i frossen spinat og lar den ligge til den er tint, da bruker man stavmikkesr, en moser, eller maskin å mose poteter og blomkålen.  Smak mosen til med salt og pepper, og ha mosen i en ildfast form.  Strø et lag parmesan på, del fisken opp i tynne biter , man kan også koke fisken før man har den i om du ønsker det. Har du rikelig mos kan du ha litt opp på fisken også, strø så parmesan på toppen, og sett den ildfaste formen mitt i ovnen på 210 grader, og stek i mellom 15-20 minutter, eller til osten er smeltet og gylden brun. 

Denne høres gjerne rar ut, men det ble knall godt!

#rotmos #Fisk #torsk #parmesan #glutenfri #middagstips #Blogg #bloggtoppen #sunt # Godt #enkelt #morsmiddag #Middag

10 kommentarer

10 thoughts on “Fisk og grønnsaks mos med parmesan

  1. Det hørtes godt ut, absolutt noe vi kunne tenkt oss å prøve her som ikke alle er like glad i det som heter fisk 🙂

  2. Jack: Det ble overraskende godt. Jeg hadde tatt av litt potetmos i tilfelle min datter ikke ville ha det, men hun spiste med god apetitt. Du kan jo mose fisken samen med grønnsakene også, da er den helt borte 🙂

  3. frodith: He he ja når jeg eksperimenterer på kjøkkenet er jeg ikke alltid så sikker på hvordan dette skal ende, men utrolig nok er det meste knallgodt. Men jeg er jo et matvrak så da teller vel ikke det 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *