Steikt ris med grønnsaker og torsk

Categories Tips til restemiddag

                                                               

Dette er en utrolig enkel og veldig god måte å bruke opp ferdig kokt ris på. Som jeg alltid  påpeker må risen ha blitt satt kaldt straks den er kald nok til det, slik at ikke bakterieveksten får kost seg. Dette gjelder ikke bare ris, men all mat med masse overfalte. 

Bruk opp maten, ikke kast den med mindre den er dårlig!

Til to personer:

Ca.1 1/2 kopp ferdig kokt ris

Smør å steike i

Du kan ha i akkurat de grønnsakene du vil, og bruke de krydderne du har og liker, dette her er hva jeg hadde.

1/2 løk

1 vårløk

1 nepe

 1 lite gulerot

1/2 gul paprika

Et stykke squash

Fersk gressløk

Spisskummen

koriander

chilipulver

basilikum

salt 

Pepper

Fisken steikte jeg bare med salt.

 Jeg har gressløk i hagen så det bruker jeg når det passer seg slik som her.

Jeg renset alle grønnsakene guleroten og nepen raspet jeg siden de tar litt tid å bli gjennomsteikt, resten delte jeg i passe store biter. 

Jeg steikte løken først, så hadde jeg på risen og så resten, og til slutt smakte jeg de hele til med salt og krydder. 

 

#ris #koktris #rester #resteravris #ikkekastmaten Middag #middagsrester #Middagstips #morsmiddag #billig #Billigmiddag #kjappt #Kjappmiddag Glutenfri #melkefri #Sunt #Godt.

4 kommentarer

4 thoughts on “Steikt ris med grønnsaker og torsk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *