Kyllingfilet med spinatstuing og båtpoteter

Categories Grønnsaker

Dette blir atter en av mine ta hva man har oppskrifter, og middagen ble til mens jeg lagde den.

Jeg hadde kyllingfilet, men ellers var kjøleskapet ikke fylt opp etter at jeg har vært bortreist litt. Det var rett og slett “nada” av grønnsaker i kjølseskapet, så da ble fryseren endevendt, og der lå det spinat.

Kyllingfileten steikte jeg enkelt og greit på pannen, med litt salt på. og vente den av og til.

Enkel spinatstuing:

Ca. 1/2 pk frossen spinat

Litt smør

Ca. 1 dl kokosmelk 

1 kinahvitløk eller bruk 1-2 fedd vanlig hvitløk

Salt

Pepper

Ha i kokosmelk, smør, spinat og findelt hvitløk. og la alt koke til spinaten var tint. kok så videre i rundt 5 minutter eller mer, smak til med salt og pepper.

Båtpoteter finner du  HER


Det ble ikke verdens beste bilde, men det får være godt nok, maten var veldig god og med litt hjemmelaget aioli til ble det bare toppen av smaker. 

Oppskrift på aioili finner du HER, og HER

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Kyllingfilet med spinatstuing og båtpoteter

  1. frodith: Kylling er veldig godt, men uten tilbehør blir den nokså smakløs er min mening :-D. Reinsdyr skav er bare helt nydelig god mat, elsker det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *