Ovnsteikt ørret med pesto

Categories Fiskeretter

Jeg fikk så utrolig lyst på pesto, og ørret hadde jeg tatt ut av fryseren så da var dagens middag soleklar i en regntung Bergen. 

Jeg laget bare en porsjon, og da passet det perfekt opp i en porsjonsform, men det er klart at skal man lage til flere kan man ha en stor ildfast form.

 

1 porsjon:

1 bit ørret uten skinn og bein

1/4 løk

1/2 vårløk

1/2 nepe

Ca. 3 skiver squash

ca. 3 ss pesto.

Oppskrift på Pesto finner du HER

Jeg renset og delte grønnsakene i forholdsvis tynne biter, Ørreten i litt store biter så den ikke går for mye i stykker siden den blir fort ferdig. Legg alt lagvis og hell så pesto på og ha formen mitt i ovnen på 200 grader i rundt 20 minutter. Jeg hadde potet til og  litt ekstra pesto på når jeg spiste maten. herlighet så godt, nam 😀

                                  

                                                

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ovnsteikt ørret med pesto

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *