Carbonara med kyllingfilet

Categories Kyllingretter

Har dere periodevis dilla på en type mat? Det har jeg, og nå er det carbonara med all mulig tilbehør for å ha litt variasjon.Jeg bare elsker kombinasjonen av pasta, egg og parmesanost. Egentlig burde jeg ikke spist noen melkeprodukter, men av en eller annen merksnodig grunn reagere jeg lite eller ikke på parmesanost, om jeg ikker allerede er veldig allergisk allerede da. 

4 personer:

4 kyllingfileter 

Ca. 400 g pasta (tåler man ikke gluten må man bruke glutenfri pasta, det får kjøpt på de aller fleste vanlige butikker etter hvert)

4 egg

4 ss vann

salt

pepper

200 g parmesanost

eventuelt 1 potte fersk basilikum

Jeg hadde også sukkererter i, de er så knasende godt og sprøtt i

Sherry tomater (kan selvsakt sløyfes og erstattes med noe andre grønnsaker, eller kutes helt ut)

Slik gjør jeg det :

Kok pastaen etter pakkens anvisning. Når pastaen er kokt, siler man av vannet og har i sammenpisket egg, vann, krydder og halvparten av osten som er , og Om man har basilikum, finhakkes denne og has i gryten sammen med pastaen. Vil man ha i sukkereter og sherytomater har man de i helt på slutten, da beholder sukkerertene den knasende gode smaken, og tomatene blir ikke bløt. Resten av den raspende parmesanosten kan man strø på maten selv, da kan alle ta så mye de ønsker. 

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Carbonara med kyllingfilet

  1. annebe: Ja jeg får periodisk lyst på det samme, og så blir jeg lei, da blir det lenge til neste gang. Alle trenger inspirasjon i ny og ne

  2. Nam, nå må jeg bare lage pasta snart. Har jo kjøpt pastakvern til kenvooden 🙂 Jeg tåler gluten. Det er noe med parmesan. De skal visst ikke ha det når man er baby. Kanskje det være noe med den som gjør at du tåler den?

  3. Mariann: jeg har faktisk aldri forsøkt å lage pasta selv, men det står på listen til “en vakker da” :-D.
    Jeg har hørt et sted at faste oster tåles ofte bedre en myke, men ikke vet jeg 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *