Steikt torsk med fløte og eplesaus

Categories Fiskeretter

Jeg hadde igjen saus og  den var alt for god å kaste, pluss at jeg hadde jo glemt å ha i rogn og eple første gang jeg spiste den :-).

Fisken lå tint og klar da jeg kom hjem fra min mor. Hun har vært syk, operert og blitt fraktet rundt som en pakke mellom sykehus og sykehjem hun ikke er kjent på, siden hun er dement er dette helt grusomt. Hun har klamret seg til meg og grått og tryglet om å få slippe ut av dette “fengselet”, tenk at et menneske må oppleve slike ting. Da jeg hentet henne var hun utrolig glad og da vi kom inn der hun bor så jeg ansiktet og skuldrene senke seg og hun slappet av. Jeg måtte nesten være med henne en stund, så jeg pakket ut, laget vafler og kaffe og satt å snakket på “reapeat” i mange timer. Da jeg endelig kom hjem var jeg så sulten at jeg skalv, svettet og var veldig uvel, og da var det bare å hive i seg et par bananer mens potene kokte og fisken ble steikt.

Fiske steikte jeg uten mel, bare med med salt og pepper. Sausen er den samme som sist se HER, men denne gangen husket jeg å ha på rogn og eple i, og sausen er bare så snadder at jeg spiste den med skje for nå var enda den bedre  som den hadde stått noen dager. 

Oppskriften på sausen finner du HER og du kan se ørret med samme sausen HER

 

 

 

 

9 kommentarer

9 thoughts on “Steikt torsk med fløte og eplesaus

  1. Ille at det ikke er mer trygghet for eldre i slike situasjoner.. men bra dere fikk kost der litt sammen 🙂 Maten så veldig god ut da :)) God helg videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *