Vossakurv med ertestuing

Categories På sparebluss

For en tid tilbake spurte jeg i en mat side på facebook hva de brukte ertestuing til, og svarene var mange  og variert, men også de vanlige rettene som kjøttkake og lutefisk. Her er en av svarene, nemlig vossakorv med ertestuing, og det passet utmerket sammen. Nå er jeg så glad i ertestuing at det er ikke mange ting de ikke passer til ;-). Oppskrift på ertestuing finner du HER, og hvordan man kan fryse den flatt finner dere HER.

Kunne du ha spist dette til  middag?

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Vossakurv med ertestuing

  1. Takk og takk, det har eg ikkje tenkt på, at det er godt til vossakorv. Eg har frysen “full” av erterstuing, laga av tre pakkar på ein gong. Er du i Kvinnherad ein gong, må du prøve Sundepølsa, det må vera verdens beste.

  2. Oldemorbloggen: Da gjør du det akkurat som meg, lager masse og fryser ned. Det er jo bare så enkelt når man først er i gang å lage, og den blir jo mye bedre en den kjøpe varianten, for ikke å snakke om prisen. Jo takk for tipset, med min hukommelse så har jeg glemt det før jeg kommer på de kanter tenker jeg.

  3. frodith: Kjøttkaker uten ertestuing er absolutt ikke godt. Jeg spiser 80 % ertestuing og resten kjøttkaker og gjerne en liten potet :-D. Så egentlig blir det ertestuing med kjøttkake.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *