Pølse og makaroni

Categories På sparebluss

Dette er til inspirasjon og ikke oppskrift 🙂 For enklere mat kan man vel neppe lage, men det smaker godt. Dette kan jeg ikke hske at jeg har spist siden jeg var liten, så det er ikke vær dag jeg spiser pølse og makaroni 😀

Makaronien (jeg bruker glutenfri) var en rest jeg hadde, og den hadde jeg litt smør i og opp kuttet vårløk og litt krydder, 

Pølsene (Pølser kan inneholde gluten, og veldig vanlig med melk i, så sjekk dette om du trenger det) delte jeg i to og skar kryss i begge endene, det gjør en fin effekt. 

Jeg er veldig glad i grønnsaker som har fått en liten tur i pannen, så det ble litt steikt squash, paprika og noen sukkererter, og litt fersk salat. Det ble pittelitt ketchup på makaronien, men man kan gjerne ha en god hjemmelaget dressing på. 

Du finner mange forslag på dressinger  HER

                                              

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Pølse og makaroni

  1. Enkelt og godt. Sånne pølser laget jeg når ungene var små. Det syntes de var så gøy. Ja og så laget vi “pølsepinnsvin” – dvs pølse og potetstappe men laget som et pinnsvin. Ungene syntes det var mye morsommere å spise da 🙂

  2. Det enkle er ofte det beste lever jeg etter ved mange anledninger, og noen ganger må man ty til enkle middager. Ha en fin kveld. Hilsen Ingrid.

  3. Ingrid: Det er jeg helt enig med deg i, og det er jo godt selv om det er enkelt. Nå er det meste jeg lager er nå enkelt, men dette er vel VELDIG enkelt he he. Ha en flott kveld du også Ingrid

  4. Elsker enkle og gode ting! Er gøy å lage noe avansert eller nytt, men på lange dager er det så fint og ha ting som går raskt, er enkelt – og også godt! Leenge siden jeg har spist pølser nå, fikk skikkelig lyst på det, haha! Ønsker deg en god uke 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *