Fish and chips

Categories Fiskeretter

Dette er “light” versjonen av fish and chips siden jeg ikke har fritert fisken. Jeg kjøpte det fineste stykke på seien som kalles for loins, den er beinfri, skinnfri og kommer fra “ryggen” på fisken. Det var forholdsvis små stykker.

Ønsker man å fritere fisken kan man selvsakt det, du kan se HER, der har jeg fritert kylling, man kan bruke akkurat samme fremgangsmåte på fisk. 

Chipsen kjøpte jeg ferdig og laget den etter anvisning på pakken, rundt  20 minutters steiking, så det kan lønne seg å sette den i ovnen først.

Man steiker fisken på steikepannen med salt og pepper, først med høy temperatur på begge sider, så skrur man ned temperatur til lav varme, og snur fisken med jevne mellomrom. Om fiskestykkene ikke er alt for store er fisken ferdig på 7- 10 minutter. 

Jeg hadde salat med isbergsalat, sukkererter, rød paprika og agurk. Personlig synes jeg at det passer kjempegodt med remulade til, ønsker du å lage remuladen selv, finner du oppskriften HER

                                                      

 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Fish and chips

  1. Jeg kjøper litt båtpoteter jeg. Det er faktisk poteter, med skall og greier. Bruker til både fisk og burgere og annet. FLink kokk ikke sant 😀 Ha-ha Det så godt ut det her da 🙂

  2. frodith: Ja det er du virkelig 🙂 Båtpoteter er nydelig. Det bruker jeg en god del. jeg vaske og deler de, og har salt og gjerne krydder og har de øverst i oven i 15-20 minutter. Herlig 😀

  3. nam! skulle ønske du kunne bli min private kokk, hadde trengt det her hjemme da jeg ikke er så flink til å lage mat 🙁 itillegg til at alt du lager ser sååå godt ut<3

  4. alexandra: Det var nå utrolig flott av deg 🙂 Du får komme her å spise middag 😉 .
    Man må begynne et sted med å prøve seg frem, så blir det lettere etter hvert. Alle har sine dårlige dager på kjøkkenet, av og til kunne jeg ha svidd vannet om det var mulig he he. Synes du ikke oppskriftene mine virker enkle?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *