Sopp til dessert

Categories Søte gleder

Har du noen gang klart å svidd vannet? vel det tror jeg ikke er mulig, men man kan koke det bort da, men i dag er en dag jeg kunne svidd vannet. 

Uansett hva jeg har gjort eller forsøkt meg på har det nesten blitt katastrofe. Så om du føler du er dårlig på å lage mat, vel vi har det slik de fleste av oss enkelte perioder, så ikke gi opp. For å unngå å svi av kjøkkenet mitt valgte jeg å gjøre noe bare på gøy, og det er å lage soppdessert. Det er en av de rettene vi lagde på skolekjøkkenet da vi gikk på ungdomskolen. Selv dette  lagde problemer i dag, jeg glapp skålen jeg pisket krem i, så nå er hele kjøkkenet hvitt klattete, jeg får vaske når jeg har hvilt meg litt 🙂 

Man trenger bare:

Pisket krem med sukker om man ønsker det litt søtt (jeg brukte alternativ krem uten melk)

Fersken (hermetisert)

Banan 

Kake gele (slik man pynter kaker med)

Eventuelt  grønn kondittor i kremen om man vil ta den helt ut (det gjorde jeg ikke siden jeg ikke hadde lyst på grønt kjøkken, som jeg nok hadde fått om jeg hadde prøvd i dag he he)

Gjerne annet pynt som sitronmelisse eller andre kreative ideer.

Stivpisk krem med eventuelt en ts sukker. ha det på en tallerken, ta skallet av bananen og del den i to, ta av litt av toppen slik at aprikosen står på toppen av bananen. Pynt aprikosen med gele.

 

 

13 kommentarer

13 thoughts on “Sopp til dessert

  1. ikkje nett grønt gulv nå etter du skiftet farge vel 😀 hahahaha nydelig dessert, eg tenkte først NÅ har det rablet for deg…..sopp til dessert…..ugh tenkt eg,men vet jo du ikkj er helt gal så eg turde snike meg in å sjekke hva dette handlet om 😀 😀

  2. cuskima: Ha ha ja litt gal er jeg vel, men det er jeg ikke aleine om. Jeg må prøve å gjøre det litt spennende så dere blir litt nysgjerrig 🙂

  3. Dette var en morsom dessert. Sånn fikk ikke vi lage på skolekjøkkenet. Men kjøkkenkatastrofer kan jeg kjenne igjen. Og vi hadde en hjemme i dag. Jeg var på vei til Hardanger når sønnen ringte og sa at koketoppen hadde fått en feilmelding….grr. Vi snudde, så nå blir det hjemmehelg. Så får vi se om vi kan kjøpe ny topp i morgen. Kjøpte en i kveld, men når vi kom hjem viste det seg at den er 1 cm for smal. Og reparasjon tror jeg ikke på. Vi fikk samme feilen for 1,5 år siden men da fikset de på garantien ( det skulle kostet 9000). Nå er toppen snart 7 år og garantien har gått ut. Og med den reperasjonsprisen kan jeg like godt kjøpe ny. Men kjøkkenbutikkene har en annen standard størrelse på toppene i forhold til er butikker. Skal se at vi blir uten i lang tid om den må bestilles….Aldri mer Miele på meg – trodde det skulle være så bra. Så i morgen blir det butikkrunde på meg ;-/ Nyt helgen og vær forsiktig på kjøkkenet 🙂

  4. margarites: Noe så kjedelig både å bruke penger og tid på, håper det ordner seg. Jeg hadde en Mile oppvaskmaskin som aldri var i orden, så man kan velge for dyrt bare på grunn av merket. Nå kjøper jeg alltid et enkleste, da slipper man alt man nesten eller aldri bruker, og det er ikke så dyrt. God helg, kos dere på landet 🙂 Klem

  5. Alexandra Emilie: Takk 😀 føler gjerne definisjonen på flink kommer frem i denne desserten om jeg skal være ærlig. Det var gøy. for det er viktig i denne bloggverden å ikke glemme gleden over det man holder på med :-)))))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *