Steikt ørret med dressing

Categories Fiskeretter

Steik ørret er vel gjerne ikke det mest spennene man kan ha, men det er utrolig godt og enkel mat å lage. Det datt inn i hode mitt en dressing jeg laget mye av da jeg jobbet med mat,og den ble veldig populær. Den passer også blant annet til  som dipp.

Ørreten steikte jeg noen minutter på hver side og hadde salt og pepper på.

Dressingen er like enkel:

Ca. 1 dl rømme/laktosefri rømme (jeg fant en rømme erstatning på Meny, når jeg blander med andre 

1/4  kinaløk eller du kan bruke hvitløksfedd

2 ts grillkrydder (dette er et blandingskrydder og enkelte merker kan inneholde gluten)

Rens og bruk hvitløkpresse om du har ellers finhakker du den.. Ha hvitløk og grillkrydder i rømmen og bland sammen. Den blir enda bedre om den får stå til dagen etter.

Nå skulle jeg ha båtesteiket poteter( finner du HER til, men jeg må ha glemt potetene på butikken, så det ble en god salat og rester av sellerimos etter i går.  Men det var ikke noe å klage på, det var helt nydelig sammen.

           

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Steikt ørret med dressing

  1. Jo da stekt ørret er veldig godt i min verden. Hva man velger å servere til er ofte litt etter dagsformen og dette så som vanlig godt ut::)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *