Pizza med avokado og reker

Categories I ovnen

Her i familien har vi mange rare greier når det gjelder mat, og da er det bra man kan være litt kreativ og åpen om matlaging. Mine barn var hjemme i helgen, og det er vel ikke noe som er mer koselig en når vi alle er samlet rundt bordet. Da er jeg veldig rik. Vi skulle lage to pizza, en med sjømat og en vanlig, men hva i ale dager har man i bunnen med reker, synes gjerne ikke tomat er det beste. Avokado og reker passer godt sammen, og da var det bare  å prøve. Min datter syntes det var litt lite smak i den (men hun er verre en meg med å krydre maten), men den var veldig god, og anderledes.

Jeg kjøpte en ferdig pizzabunn (glutenfri).

1 stor avocado

2 båter lime

Jeg brukte litt tørket chili, men bruk chilipulver eller lignede

Salt

Bruk gjerne mer krydder.

Del avocadoen i  to og ta skarp avocadoen fra skallet. Bruk en gaffel eller en stavmikser å  mos den, ha i  presset lime, salt og chilipulver.

Ha blandingen på pizzabunnen        

Jeg hadde:

Litt squash

Paprika gul og rød

Sukkererter

Brekkbønner

 Sesamfrø

 Reker (jeg brukte lake reker, men det blir nok enda bedre med freske reker)

Parmesan (raspet)

Rens og del grønnsakene, ha de på pizzaen, strø på sesamfrø, og raspet ost. Steik mitt i ovnen på 210 grader i rundt 10 minutter eller til pizzaen er gylden og brun. Ha litt fersk presset lime over pizzaen slik du gjør når du spiser reker, det hever smaken. 


Var vist så sultet at jeg ikke var tålmodig nok til jeg fikk et godt bilde 🙂
 

Ønsker du mer smak eller styrke er et  tips å lage “hotte reker” klikk HER

 

                                                                                                                                                                                                        

11 kommentarer

11 thoughts on “Pizza med avokado og reker

  1. Denne pizzaen så spennende ut. Og så sesamfrø på, det hadde jeg aldri kommet på å bruke selv, men hvorfor ikke? Alle ingrediensene her er gode hver for seg, så da må jo kombinasjonen bli bra også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *