After Eight

Categories Søte gleder

I fjord fikk jeg denne oppskriften av Margrethe, og nå har jeg laget den flere ganger. Det merkelig er at de plutselig er søkk borte 

  

400 g kokesjokolade,

200 g melis,

1 eggehvite

1-2 dråper Peppermyntedråper.(jeg har leitet meg i hel på butikker etter denne, fant på helsekosten)

Smelt halvparten av sjokoladen og bre utover en plate på 30*30 cm. Avkjøl i kjøleskap. Lag mintfyllet av melis, eggehvite og peppermyntedråper Og bre utover den stivnede sjokoladen. La stivne litt før du smelter resten av sjokoladen og brer oppå fyllet. Inn i kjøleskapet med herligheten og vent til alt er stivnet. jeg skar sjokoladen opp med pizza-hjul før den var helt stivnet. slik at det bare er å brekke opp når sjokoladen  er stivnet.

Denne gangen tenkte jeg å dyppe de i sjokolade slik at ikke mint fyllet viste, men det var egentlig bare styr.

                                                    
                                            Bilde er min datter Marte Kristin Rosnes som har tatt.
 

6 kommentarer

6 thoughts on “After Eight

  1. frodith: Tja det kan vel brukes hele året, men siden jeg legger på meg bare av å se på sukker kan det være like godt at det bare er julegodt he he.

  2. Kjent problem det der.. skjedde meg flere ganger forrige jul. Taktikken i år er å vente lengst mulig før jeg lager after eight, så blir det ikke så mye svinn, hahahaha 😂😂😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *