Vossakorv med kålrabistappe

Categories Pølseretter

Kålrabistappe er en av de tingene mine barn mener at ingen kan lage bedre en meg, bra det er noe ;-). Men kålrabistappe  er  noe som hører til julematen her på Vestlandet.

Til 2 personer: 

1 liten kålrot

50 g smør (Bruker aldri annet en setersmør eller olje i mat, fuskesmør er fullt av e-stoffer og tull som overhode ikke er naturlig eller sunt for oss).

1 krm salt

1 krm pepper

Jeg skreller og deler kålroten i biter, slik at den blir fortere kokt. Ha den i en panne med vann som akkurat dekker kålroten. Den trenger mellom 45-60 minutters koking før den er helt myk. Når den er kokt, heller en av vannet,  har i smør, og bruker en stauke/stavmikser/mikser for å Lage mos. Så smaker jeg til med salt og pepper.

Vossakorven varmet jeg i litt vann. Når man har kålrabistappe trenger man nesten ikke poteter, er min mening 😉 Eller hva seier du?

                                                   

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Vossakorv med kålrabistappe

  1. Det smakte nok bra :)) Har sjelden Vossakorv, liker det men har ikke “tradisjon”for det ..men pinnekjøtt og kålrabistappe har vi løpet av Desember :)))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *