Rester av godt krydret tomatsaus med torsk

Categories Tips til restemiddag

En god saus er halve måltidet her til lands, og jeg bare elsker saus og “kneke” poteter i. Sausen er fra i gåt da jeg hadde kyllinglår i den, men å kaste så god saus er forkastelig. Om man kan bruke en saus med kylling til fisk? Ikke et problem i verden, man hadde blitt overasket om man viste hvor mye fiskeprodukter det er i kjøttmat, og hvor mye kjøttprodukter det kan være i sjømat. Torsk  er virkelig fantastisk fisk om man får skikkelig kvalitet, og det har jeg vært heldig å fått kjøpt. Det er så lett å lage det samme hele tiden når det er så god fisk, og da blir det trekt torsk med gulerøtter til.  Men litt variasjon er ikke å forakte, derfor hadde jeg den i sausen fra i går. Som var Godt krydret tomatsaus, oppskriften finner du HER. Utrolig enkelt og godt. Jeg hadde poteter og gulerøtter til. 

Har man rester av poteter og andre grønnsaker også, kan man for eksempel lage mos til, det  vil også passe perfekt til. Eller man kan steike potene.

8 kommentarer

8 thoughts on “Rester av godt krydret tomatsaus med torsk

  1. Jeg er ikke så vant med tomatsaus til fisk, men har smakt det en gang, og det var godt. JEg spiser ikke makrell i tomat på boks, så dett er liksom nytt for meg 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *