Kylling lår i godt krydret tomatsaus

Categories Kyllingretter


Kamra mitt har gått til streik, og mobilen min er ikke god nok til å ta slike bilder, men det får duge.

Tom for ideer var det bare å se hva jeg hadde i skuffer og skap. 

Tomatsausen bestod av:

1/2 Kina hvitløk

1/2 løk

1/2 rød chili med frø

1/2 boks knuste tomater

2 ss med kokosmelk

1 ts gurkemeie

1 ts paprikapulver

1  ts spisskummen 

2 ts oregano

1/2 ts chilipulver

1/2 ts pepper

Ca. 1 ts salt

Trenger du litt sukker for å runde sausen, tar du i rundt 1 ts, surheten på  knuste tomater variere veldig.

Fersk basilikum på toppen.

 

Først steikte jeg kyllinglåret brun på begge sider, så hadde jeg på opp kutet  løk og chili og lot det surre en sund. Så hadde jeg på de knuste tomatene, og kokosmelken,  samt alt krydderet. Alt kokte sammen til kyllingen var ferdig gjennomkokt. For å være sikker på at  kyllingen ble godt kokt, snudde jeg den med jevne mellomrom. Rett før servering smakte jeg til sausen, og strødde på revet fersk basilikum. Denne retten passer også godt å steike i ildfast form i ovnen. 

Jeg hadde blomkål og rispasta til. 

Følg med i morgen, da bruker jeg resten av sausen til noe helt annet 😉

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Kylling lår i godt krydret tomatsaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *