Forenklet “Coleslaw” salat

Categories Salater

Dette er ikke helt Coleslaw salat, men noe i den retning. Jeg har en snill nabo som har dratt til Frankrike på ferie, og før hun dro kom hun hit med mat som hun skulle kaste. Jeg fikk blant annet en pose med oppskåret råkost og yoghurt, dette er mat jeg ikke selv har så ofte. Og da blir det store spørsmålet hva jeg skal leg av det, før det går ut på dato. Coleslaw består jo av både kål og gulerøtter så hvorfor ikke bare bruke posen med råkost til å lage noe lignede. Og vips så hadde jeg gjort det, og jeg hadde den til fiskekarbonade, og det ble skikkelig digg middag.

1 pakke  ferdig råkost

Ca. 2 ss majones 

Ca. 2 ss yoghurt eller rømme (jeg brukte laktosefri, tåler man overhode ingen melkeprodukter, kan man bruke soyayoghurt)

12 ts balsamico 

Ca. 1/2 ts salt

1 knivspiss pepper. 

Bland alt sammen, og NYT 😉 Er dette noe du kunne tenkt deg å forsøke?

                                                    

                                                        

 

 

20 kommentarer

20 thoughts on “Forenklet “Coleslaw” salat

  1. Synes dette virker veldig godt, er bare ikke vant til å lage det, og kun smakt det for lenge siden. Men mener du 22 ss youghurt eller? For det må nå være en enklere måte å måle det på? Eller mente du 2?

  2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er ikke tvil om at de som leverer mat er kreative og nyskapende. En lur måte å utvide mat horisonten på. Dere som er så aktive har nok stor glede og nytte av det. Jeg får forsøke å finne ut noe nytt selv 🙂 Kom gjerne med ideer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *