Ørret med lime (kast sitronpepperen)

Categories Fiskeretter

Man kan mene så mangt om mye, og det gjør jeg også, og noe får dere vite slik som dette. KAST sitronpepperen, når hørte dere meg sist sa at man skulle kaste noe? Nettopp ALDRI! Sitronpepper er fusk og fanteri, og får maten til å smake  dårlig, den inneholder knapt sitron men masse smaksforsterking og annen dritt.Hvorfor ikke bare bruke fersk sitron eller lime? Jeg har nesten alltid lime i kjøleskapet, den holder seg lenge og jeg bruker den til alt fra middag, til drikke i vannet og til dressinger osv. Man kan da ikke mene at det er mer arbeid å presse en sitron eller lime over maten en å ta på et fuskekrydder vel?

He he jammen var det godt å få det ut, pjuuuu 😉

I dag hadde jeg enkelt å greit ørret og brokkoli i ovnen med  fersk presset lime over, salt, pepper og smør, og kokte poteter. Og det smakte fantastisk 😉

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Ørret med lime (kast sitronpepperen)

  1. Jeg bruker mest sitron ..sjelden lime, tenker ikke på det..Sitronpepper har jeg ikke hatt her på flere år , men smaken er ok ..men ikke mer..:))

  2. frodith: Ha ha ja om du ikke klarer dette skal jeg love deg et privat kurs gratis 😉 Ørret er utrolig mye bedre på smak en laks syns jeg da.

  3. Er ikke så mye på bloggen lenger, men jaggu har du mange oppdateringer! Keep it up!
    Ja, lime…deilig i vann og i mye. Sitronpepper……..lenge siden jeg brukte det. De færreste er kanskje klar over hvor mye “dritt” de har i det….det krydderet altså. Huff:)
    Inspirerende og smakfulle bilder som alltid!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *