Last Updated:

Tørkede kikerter kontra ferdig kokte

Categories Grønnsaker, På sparebluss



Hvor makelig er vi egentlig blitt, eller er det mangel på kunnskap?

Jeg var på butikken for å kjøpe tørkede kikerter, siden de er billigere en ferdig kokte. Der jobbet det en ung hjelpsom mann som fortalte at tørkede kikerter hadde de ikke, og han viste ikke at det fantes heller. Vi pratet i vei om mat og erter osv. og var begge enig i at kikerter (som jeg ikke uttaler rett) var utrolig god mat. Og jeg skulle lage Falafel som jeg jallefall ikke klarte å uttale!

Vel nok om det, som dere kan se fikk jeg 1275 g kikerter av to pakker tørkede erter (a 450g), og i en pakke ferdig kokte kikerter er det 380 g  Det vil si at om man tar seg tid til å legge erter i bløt natten over, og skyller de før man har de i en panne og lar de koke i ca. 1 1/2 t, får man rundt 1275 g ferdig kokt kikerter til 32 kr, om man kjøper de ferdig betaler man 32kr for 760g kikerter. 

 

De tørkede kikertene var ikke økologiske, det har selvsakt en betydning på prisen. 

 Ertene jeg ikke bruker fryser jeg ned flatpakket i plastposer, Easy Peasy HER  HER kan du se hvordan jeg gjør det

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#tradisjonsmat #hjemmelaget  #enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips #søndagsmiddag #helgemiddag #Middag #morsmiddag #allergi #mat #fra #bunnen #På #pannen #hjemmelaget #erter #bønner #koking #kikerter #frysing

6 kommentarer

6 thoughts on “Tørkede kikerter kontra ferdig kokte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *