Kylling “burger” med tomatpesto og bacon

Categories Kyllingretter

Den gan da jeg bodde i København var jeg ute å spiste minst to ganger i uken, noe jeg aldri gjør her. Der fikk man grovt rugbrød eller hamburgerbrød til burgere og andre retter. Og en av rettene jeg ofte bestille var kyllingburger, men jeg bestilte uten brød siden de ikke ante hva glutenfritt var for noe. Men det var rikelig nok mat uten brødet. 

Og i dag tenkte jeg å gjenskape litt av den nytelsen det var den gang. 

Jeg har bakt steinalderbrød eller glutenfritt lavkarbobrød (oppskriften finner du HER)om du vil, kjært barn har mange navn, og det brukte jeg i stede for hamburgerbrød eller rugbrød. Man velger det  som passer en best.

 

Beregn 1 kyllingfilet per person om de ikke er veldig store

Kyllingen steikes som vanlig på steikepannen, jeg hadde bare litt salt og pepper på siden jeg skulle ha tomatpesto på, og den smaker mye.

Steikt bacon om du ønsker det

Når kyllingen var ferdig steikt, delte jeg den på langs, da blir det lettere å spise siden man har så mange lag.

Oppskriften på tomatpestoen finne du HER

Jeg skar litt tynne skiver av brødet og hadde tomapesto på begge skivene, en skive som bunn, og en som topp.

Så hadde jeg på oppskåret salat, tomat og paprika på skiven, og til slutt den oppdelte kyllingen, to skiver steikt bacon for å toppe måltidet, og en skive med tomatpesto på toppen. 

Berre lekkert 🙂


 


 

 

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Kylling “burger” med tomatpesto og bacon

  1. Min matgale verden: Kompakt er vel ordet, men ikke tørt men saftig og full ab smak. Men det kan være en fordel å skjære det opp i skiver å fryse ned om man bare er en som spiser det siden det er egg i. God helg snuppa 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *