Chili con carne med rester av taco

Categories Retter med kjøttdeig

Jeg trenger vel i grunnen ikke å fortelle at jeg ikke liker å kaste mat :-)))))! Vi hadde taco her om dagen og da ble det kjøttdeig og litt tomater igjen, og siden krydderne i taco og chili con care er nokså like, ble jo dette en gylden mulighet å bruke kjøttdeigen i stede for å fylle fryseren. Når man vil bruke mat igjen bør man være obs på at maten må kjøles fort ned, og settes kjølig eller fryses så fort det bre lar seg gjøre. For det er ingen stas å bli syk, heldigvis har jeg aldri vært med på at verken jeg eller andre har blitt syk av at jeg lager :-))

Dette må bli en ca. oppskrift siden jeg ikke helt vet hvor mye kjøttdeig som var igjen. 

Dette er nok til to vanlige porsjoner, er man litt mer storspist bør man nok lage litt mer 🙂

Ca. 200 g kjøttdeig

I tacokjøttdeigen hadde jeg: 

Hjemmelaget taco krydder Klikk HER for å se oppskriften. Ikke nøl med å blande tacokrydderet selv, de mye billigere, og man slipper alle tilsetning og fyllstoffene som er i det som er ferdig i pakker.

1  kinahvitløk

løk

vann

—–

1 beger ferdig kokte bønner 380 g men bruk gjerne mer. 

1 beger med knuste tomater 390 g (om du har en boks som ikke veier like mye, spiller det liten rolle)

Rester av tomatene fra tacoen, det var vel rundt 1/2 kan jeg tenke meg.

1/2 rød chili

Litt blomkål og brokkoli (egentlig skal det være paprika i denne retten, men det hadde jeg ikke, og da tar man det man har) 

Vann til den er passe tynn, rundt 1 1/2 dl vann

Salt etter smak

Har du laget Tacokrydder selv noen gang, fikk du lyst å prøve?

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Chili con carne med rester av taco

  1. Åå, jeg er så sulten og dette så veldig deilig ut 🙂 Her blir det svinefilet-wok med paprika og purreløk, og gratinerte poteter 🙂

  2. Nam så godt 🙂 Jeg er ikke flink å ta vare på maten, kun om noen av ungdommene kommer seint hjem fra jobb og er sulten. Utenom det, så kaster jeg desverre for mye mat ser jeg.
    Må nok ta meg kraftig sammen her ja 🙂

  3. Lisbeth Pedersen: Ja jeg er faktisk enig med deg i det Lisbeth 😉 Er jo fryktelig at vi skal kaste mat og andre rundt oss sulter. Og så føler jeg det er veldig miljøvennlig å ikke bruke mer en de vi faktisk trenger, et pluss er jo at man kan bruke penger p andre ting man behøver 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *