Kylling med blomkål/brokkoli/ruccula “ris” og salat

Categories Kyllingretter

Dagens middag ble kylling lår fra kyllingen jeg delte i går, den hadde jeg i en ildfast form og hadde olivenolje på, salt, paprikapulver og spisskummen. Kyllingen var ferdig steikt på rundt 25 minutter på 210 grader midt i ovnen.Jeg hadde en halv tomat inni sammen med kyllingen, det er bare helt digg 🙂

Jeg har helt fått dilla på å raspe og steike blomkål i stede for ris, etter min smak er det utrolig mye bedre en vanlig ris. Men smaken kan man i grunnen ikke diskutere, det er individuelt.Men i dag hadde jeg litt brokkoli i også for å se hvordan det ble, og så hadde jeg en pose med ruccuoasalat som snart må brukes opp og buttet litt av den i også.

Vil du forsøke å lage så rasper man blomkål og brokkoli, og surrer på svak varme i smør, ha på litt salt. Ønsker du å ha i ruccolasalat, har man den i helt på slutten, for den trenger ikke mye varme. 

Det ble veldig godt, og kjekt å få bruke opp maten før den blir dårlig, det er jo utfordringen når man er kun en i husholdningen.

Så hadde jeg salat av ruccola, feldsalat og tomat og litt god olivenolje på.

 

20 kommentarer

20 thoughts on “Kylling med blomkål/brokkoli/ruccula “ris” og salat

  1. frodith: Det beste er at det er sjelden at jeg ikke koser meg med maten he he, jeg er et ekte matvrak vet du:-) Og så får jeg jo velge helt selv hva jeg skal ha til middag 😉 Ikke verst bare det.

  2. i dag ble det canary poteter fiskekaker og råkost her -var lei av psta pizza og sånt
    Middagen din så snadder ut du <3 bakt tomat er magisk

  3. Nam dette ser godt ut! Jeg har prøvd meg på blomkålris bare en gang. Det føltes litt rart, så kanskje jeg bare må prøve igjen og satse på at det blir bedre. Jeg tror forresten jeg bare ga det et kjapt oppkok…husker ikke helt nå. Kanskje steking er tingen 🙂

  4. Ja det kan jeg tenke meg. Jeg liker best litt crispy grønnsaker også, så da er det greit å wooke. Skal prøve igjen på din måte, for jeg har hørt mange som skryter 🙂

  5. Det der skal eg prøve. Og ein ting til når det gjeld dei glutenfrie pizzasnurrane. Du skriv at dei skulle bakast ut mellom to smurde bakepapir, men min deig blei så bastant, at det gjekk ikkje. No lurer eg på om deigen ikkje skal eltast så mykje som eg gjorde? Eg elta den kraftig med mixar.

  6. Oldemorbloggen: Om deigen ble bastant så trenger du selvsakt ikke det, men de var n¨å veldig merkelig. Hm, brukte du samme typen mel som meg? Det er lengesiden jeg har laget de, så jeg kan rett og slett ikke huske. en hvordan ble de på smak?

  7. Eg bruke alt etter oppskrifta. Fyllet var kjempegodt, men brødet var litt bastant. Dei som smakte på snurrane, blei overraska over at dei smakte godt, for utsjånaden hadde dei ikkje med seg. Kanskje eg skulle prøve med litt mindre mjøl og ikkje så mykje elting, neste gong.

  8. Oldemorbloggen: Glutenfrie ting har sjeldent utseende med seg om de ikke er industribakt, men da mangler de smaken he he. Men forsøk med mindre mel, eller mer vann.

  9. Oldemorbloggen: Det var nå enda godt :-). Glutenfrie produkter er en kunst man må øve en del på for å få best mulig resultat, så det er bare å bake masse 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *