Når man også baker i magen! (kakemenn) 2015

Categories Blogg

Denne kakemanns deigen(oppskrift finner du HER) er etter samme oppskrift som vi brukte da jeg var liten, så den har lang tradisjon i min familie. Jeg må innrømme at det ikke blir hvert år jeg lager den, det er jo litt fristende å smake på og det kan jeg jo ikke gjøre 🙂 Men når jeg får to bakere på besøk er jo saken en helt annen, da blir det jo reine julekvelden her.


Deigen kan spises før den er steikt også den, det er de skjønt enige om Theodor og Mia.

Tenk så heldig jeg er så får disse to sprell levende glade barna på besøk, det er virkelig noe som fyller energi i kroppen.


Theodor er dypt konsentrert og han har virkelig teken på kjevlingen, noe som er ganske imponerende så ung som han er.


Mia trenger fortsatt litt hjelp, men jammen er den damen bestemt  og selvstendig på hva hun vil få til, så neste år tenker jeg hun klarer dette selv også 🙂


Klassebamsen Thomas var også med på kakebakingen, men han tok det litt mer med ro en de andre 😉


Ikke rart ungene er flinke når de har så flinke og kloke foreldre 


Her blir  både mennesker og dyr skapt!


Så skal kakene males, da er det godt man har kunstneriske og skapende evner.


Mia i full konsentrasjon 


En fornøyd jente som har pynt både her og der 🙂


Skal tro om ikke grønt er fint å ha på kake mener Theodor 🙂


Og det ble jo riktig så flott, og har dere sett hvor nydelige øyner den gutten har. Han blir nok en storbedårer.

Tusen takk til Margrethe, Theodor og Mia for en herlig dag 

15 kommentarer

15 thoughts on “Når man også baker i magen! (kakemenn) 2015

  1. frodith: Ja sant jeg er heldig, det er bare helt utrolig. Tenk å får ha slike utrolige flotte barn og voksne i livet mitt, jeg er evig takknemlig <3

  2. Så hyggelig å ha slike søte hjelpere til bakinga :)) Og kakene ble nok gode tenker jeg :)) Fint med litt førjulskos også <3<3

  3. annebe: Ja vet du det er vel det mest betydningsfulle jeg gjør før jul, det å få gjøre noe koselig sammen. Resten bryr jeg meg ikke så hardt om, jul blir det uansett 🙂

  4. eg husker da vi var yngre så var vi mange som bakte……digert bord på landet i Hardanger og serenekaker og berlinerkranser og krumkaker var det vi laget
    er mine favoritter enda faktisk 🙂
    så ut som dere hadde det vedig kjekt <3

  5. cuskima: Ikke sant det er slikt man husker, for det var noe man gjorde bare en gang i året, det ble god stemning med lys, selskap, kos, deilig duft og ikke minst det å få spise kakene 🙂

  6. Så koselig å bake sammen. Tenker de barna husker denne bakingen livet ut. For når de både baker og pynter, og prøvesmaker 🙂 da er det riktig så koselig. Flott å ha sånne fine mennesker – både store og små – rundt seg. Jeg venter på “veslejenten” min, for hun ville hjem hit for å bake pepperkaker. Så nå går vi snart i gang. Minsten er 23 så hun er jo ikke liten lenger, men det er koselig å bake sammen likevel 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *