Båtpoteter på Spansk

Categories I ovnen

 

4 poteter
1/2 ts paprika

1 dl vann

1 buljongterning
Ca, 1/2  ss hvitvinseddik
1/2 chilipepper
2 ss tomatpuré

Olivenolje

Slik gjør du:

Skrell eller vask potetene godt, og del de i båter, ha oljen i en ildfast form, og stek potetene på 220 g i rundt 15 minutter øverst i ovnen gjerne på grill. Pass litt på for potetene skal få farge, men ikke bli brente.
Ha olje, hakket chili og paprikapulver i en panne og surr det en stund, hel på vann, buljong, tomatpuré og eddik og la alt få koke sammen. Smak til med salt og pepper og hell sausen over potetene. Ha den ildfaste formen med potetene i ovnen igjen, og la de få stå i 5-10 minutter. Før servering strødde jeg på litt fersk koriander, men den kan du sløyfe om du ikke har, men den gir en fin smak og det ser veldig delikat ut 🙂


Jeg hadde potetene til en god pølse, men man kan bruke de til det meste. Og de var virkelig knallgode, anbefales å prøve. Man kan også velge søtpoteter om man ønsker det. 

18 kommentarer

18 thoughts on “Båtpoteter på Spansk

  1. digg med potet i ovn ,krydder og olje, aldri prøvd med tomatsaus 🙂
    nå har eg nett laget middag og i dag ble det gryte ,ikkje så spennende som din middag kanskje 🙂

  2. Ser godt ut. Og så fikk jeg jammen et tips om hvor jeg skal bruke hvitvinseddiken jeg har kjøpt også. En teskje i noen cupcakes for en tid tilbake synes jo ikke på flasken en gang. Dette er noe jeg ikke er flink å bruke.

  3. margarites: Så bra 🙂 Du må tror jeg har noen flasker og glass stående på kjøkkenet også av ymse slag. Men plutselig har man brukt for det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *