Jeg er utfordret !

Categories Blogg

Til daglig går man gjerne ikke rundt å tenker på hvilke ting her i livet som gjør at man er heldig. Jeg må innrømme at det gjør jeg nok stadig vekk, faktisk nesten hver eneste dag. For meg betyr de nære ting uendelig mye, så når jeg fikk utfordringen av Vanja, så ble jeg ikke stiv av skrekk akkurat.

Her er ti ting jeg er veldig takknemlig for:

1    .
Alle som har barn vil vel si at de er utrolig takknemlig for de. Jeg er herved veldig normal 😉 Barna mine har vokst opp til å bli selvstendige, flinke og ematiske  mennesker, og det er vel nesten ikke noe selvfølge.

2. Min far overlevde denne gangen også.

3. Det å ha venner som er ved min side både når det er vonde og gode dager, er en av de tingerne jeg setter uendelig pris på.

4. Jeg har en fin pusekatt som er veldig mye selskap i. 
He he et nydelig bilde

5. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg klarer å stå i min egen kraft (tørre å være meg selv, og ta mine egne avgjørelser)

6. Det at jeg har kommet så langt i den prosessen har nok teknikkene jeg læret på Uniqe mind kursene mye av æren for. Tirsdag er det gratis foredrag om kurset i Bergen om noen ble nysgjerrig.

7. Jeg har et godt hjem som jeg trives i.

8. Jeg har veldig greie naboer, som også passer på pusen min når jeg ikke er hjemme.

9. Jeg er heldig som har min sterke intuisjon, og  er sensitiv og kan være til hjelp for mennesker som trenger støtte.

10. Jeg har alle sansene i orden, jeg kan nyte god mat og drikke, oppleve guds frie natur, lytte til musikk, danse, le, gråte om jeg må det 🙂 

11. Jeg plusser på en ting til og det er dere utrolige lesere av bloggen min, dere skal vite at jeg er overveldet over at så mange synes det jeg gjør er så ok at de er inne her og leser. <3

Jeg utfordrer herved:

1. Lisbeth Pedersen. Veskeklatten

2. Spis og spar blogg

3. Mariann Sæther Tokle, Lilla sjel blogg

4. Siv Margrethe I gode og onde dager blogg

Tusen takk Vanja Inne ute ferdig blogg

 

22 kommentarer

22 thoughts on “Jeg er utfordret !

  1. Så mange fine ting 🙂 Jeg har også gjort denne i dag 🙂 Og det er godt å se hva man er heldig med, man blir glad av det 🙂

  2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne:Og en stor klem tilbake, dette burde vi alle gjøre i ny og ne, det blir veldig tydelig at man er født på den heldige siden av verden.

  3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er helt sikkert, tenk på alle de som må flykte fra alt de kjente og kjære, og de meste de eier. Og vi sitter her å vil ikke ha de i landet, personlig synes jeg det er en stor skam at vi i det hele tatt tør å si det høyt.

  4. Det er vanskelig.. Vi kan godt åpne dørene våre, men vi må faktisk ha et system som kan ta imot og hjelpe. Det hjelper ingen å løpe rundt som forvirret høsn.
    Man skal ha et tilbud å by de.
    Det er masse kriser som skal håndteres, og pr idag er vi ikke istand til å håndtere de som er her allerede.
    Skammen i Norge er stor på mange måter.
    Unge som trenger psykologisk hjelp må stå i kø i optil to år?. Vi trenger et bredt belte av hjelp på alle mulige måter, og gjøre det 100% for alle.

  5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er klart at det er ikke ok, og jeg er enig men at syke bør få hjelp, det er en skam hvordan dette håndteres, det er utrolig mye bulskitt i politikken det er det ikke tvil om.

  6. Det er så fint å ha mye å være glad for! Og det er fint å tenke gjennom det man er glad for innimellom. Tror det er litt sunt. Hverdagene blir fort en vane, og vi ser ikke små lykkelige øyeblikkene. Men når vi tenker etter så er det mane, mange grunner til at man er heldig. Ha en fin helg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *