Tapas lunsj

Categories Tapas

Jeg fikk besøk av en venninne og hadde kjøpt inn litt diverse slik at vi kunne kose oss og småspise mens vi skravlet i vei. Jeg hadde begynt å lage til da hun kom, og hadde helt glemt at hun ikke spiste kjøtt. Da er det bare til å snu seg rundt å ile på butikken igjen, så det ble lunsj til en hel hær i stede for bare til to. Ungene mine ville sakt, “er du overasket?”, siden jeg alltid lager rikelig mat, men bedre med for mye en for lite. Det har kommet godt med mange ganger når jeg har fått uventet besøk, eller ungene har med en venn elle tre siden jeg har nå rikelig med mat uansett he he. Og det er alltid nok, heldigvis.


Det ble røykt ørret, ost, mårpølse , seranoskinke, paprika og tomat.

Dipp ble aioli, pesto uten parmesan (kuttet ut osten og hadde litt ekstra salt), og guacomole (trykk på den dippn du vil se oppskriften på)

Hjemmelagde knekkebrød er en sikker vinner, hvorfor alltid brød?


Jeg kjøpte tapasboller av lamm, de var skikkelig gode, pølser fra Bønes kjøtt, Fiskekaker med 80% fisk, Og ikke for å glemme de chilimarinerte rekene. Jeg forvellet (hadde de i kokende vann i noen minutter og så avkjøles under rennene vann, da blir de lett å spise, men har god tyggemotstand).


Litt jordbær og sukkererter, ja hvorfor ikke. Godt var det 🙂

18 kommentarer

18 thoughts on “Tapas lunsj

  1. SÅ mye deilig. Noe for både kjøttfolk og ikke her 😀 Og hjemmelaget knekkebrød, helt fantastisk godt faktisk 🙂 Skulle gjerne kommet på denne lunsjen ja 🙂

  2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg er helt på høyde med deg, litt deilig kjøtt må man ha 😉 Tenk nå på høsten med hjort og annet viltkjøtt, og endelig fåre/lammekjøtt. For en lykke

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *