Fylt kjøttrull

Categories Retter med kjøttdeig

Denne kjøttrullen er det lenge siden jeg.Det er bare til å bruke akkurat de grønnsakene du måtte ønske å bruke i.


 

Til ca. 2 personer.

1 pakke kjøttdeig eller karbonadedeig (jeg kjøpte kjøttdeig uten tilsatt vann og salt, men de kan nå si hva de vil, men de må ha tilsatt nitritt som er at saltstoff. For kjøttdeigen var ilende rød, og det er ikke kjøttdeig som ikke er tilsatt nitritt.)

1/2 løk

1 egg

1 ts spisskummen 

1 ts koriander

Litt pepper ca. 1 knivspiss

2 ts salt (vær obs jeg er fæl til å salte)

Rens og findel løken og alt i en skål og bland godt sammen. jeg bruker alltid å steike en liten prøvebit for å se om den er passe salt og krydret. 

Blomkål

Aubergine 

sukkererter 

Grønnsakene vaskes, renses og hakkes i forholdsvis små biter.Det er en fordel å ha grønnsakene litt på pannen slik at de ikke er uferdig når rullen er ferdig. 


 

Bruk et bakepair eller matpapir å ha olje på, legg kjøttdeigen på papiret og klem den utover. Legg grønnsakene opp på kjøttdeigen og rull den sammen. Legg rullen i en ildfast form med litt smør eller olje i, ha den i forvarmet ovn til 200 grader. La den stå i omtrent 30 minutter. Jeg hadde bare litt tomater i formen, siden jeg elsker varme tomater. 


 

Jeg brukte bare kraften fra kjøttrullen, men du må gjerne lage saus til. 

 

29 kommentarer

29 thoughts on “Fylt kjøttrull

  1. oh wow….så snadder ut….eg hadde hatt ost på her eg da….wææææ fikk lyst på dette…men hakkje kjøttdeig….får bli til uken….så lurt

  2. det kan eg tenke meg 😀
    her blir det nok pizza i dag tenker eg…eller pasta i ovn…usikker….elle melle…er trøtt etter jobb så nå er det bolle og te 😀

  3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er utrolig få ting jeg har sukker i, selv om det kan gi retten et løft. Jeg holder med din variant også 🙂

  4. Oh nå måtte jeg inn å sjekke hva min tvillingsøster holder på med 😀 og så ble jeg grisesulten etter kjøttrull, NAM den så goood ut altså! slurpe <3

  5. Oi har du flytta? Jeg flytta hit for eh 10 år siden og det var jammen rart for jeg kjente liksom bare en… jammen var det rart. Her er det bare musikerfolk ellers kjenner jeg nesten ikke en døyt. Trives du? godklæm 🙂

  6. ladyaugust: Vel, det er jeg ikke sikker på. Har endelig funnet gulvet igjen, og nå ser det ut som kanskje noen kan komme til å kunne bo her på sikt he he, Katten min Jenny Dyp (som er kusinen til Johnny Depp) er også litt forvirret, men vi klarer oss bra 😉

  7. Jenny Dyp hehehehehe fliiir 😀 Det tok mange måneder føre jeg så gulvet her men det kom frem til sist føre det fordufta igjen..nå for litt siden hehe Det med å trives kommer litt an på OM det er nok sjokkis i nærheten <3

  8. ladyaugust: He he ja det tar den tiden det tar. Men det som bekymrer meg er at før fant jeg hammeren og hang opp bilder i full fart, nå har jeg plutselig blitt nøye!

  9. hehehe det med å være nøye ligger ikke i slekta i alle fall hehehe Når man er nøye tar ting tid men så blir det oftest bra også(uten at jeg skal si det sikkert pga manglende erfaring) 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *