Ferske reker

Categories Skalldyr

Være i Bergen er jo noe for seg selv, og derfor må vi kaste oss rundt om vi skal få med oss solen. Det er ikke sikkert at den er lenge nok til at vi rekker å komme oss ut en gang, selv om vi slipper alt vi har i hendene så fort den titter frem. I dag har det faktisk vært opplett og delvis sol, og da må en hive seg rundt for å få spist sommermaten ute.

Reker og sjømat hører sommeren til.


Jeg hadde reker i fryser i tilfelle sommeren skulle komme innom på en snarvisitt 🙂


Det er sjelden jeg spiser glutefrie ferdige rundstykker, men til reker må man ha det, samt setersmør, majones og lime (jeg foretrekker lime fremfor sitron av en eller mystisk grunn)


Jeg bruker bare poser til å ha skall og boss/søppelet i, da er det så enkelt å knyte posen igjen og rett i Boss/søppelspannet.

29 kommentarer

29 thoughts on “Ferske reker

  1. snadder….eg er rar og liker ost på rekene hahaha 😀
    eller egg 😛
    ellers er det sommer OG storm her hos meg -sjøen er stålgrå med kvite topper….så eg skal ha på meg ULL på jobb i dag

  2. cuskima: Ull er ikke tull når man bor på vestlandet ?? Egg er godt på reker, men holder meg unna melkeprodukter for det meste siden jeg egentlig ikke tåler det

  3. Reker tror jeg jammen jeg skal insistere på her en dag også 😀 For det er godt. Og sommerlig. Det er en her i huset som synes det er litt TREGT med den pillinga…Men det må til 😀 Kos deg med torsdagen 🙂 Klem <3

  4. Reker er godt! Og jeg vil gjerne ha en dillkvast og litt sitronpepper på også 🙂 Det har vært sol, men likevel en bitende kald vind. Nå er jeg snart klar for å komme litt lenger sør – til forhåpentligvis litt mer stabilt sommervær 🙂

  5. margarites: Jeg bor slik til at det er lunt og godt her, derfor kunne jeg sitte ute. Ellers er det baer til å kle på seg. God tur og kos deg i varmen. klem

  6. skjønner den 🙂
    ja nei ull må til
    ble veldig varm i dag da vi måtte stenge ene døren pga vind….og da vet du frøs eg jo som en dust da eg sku hjem -heldigvis hadde eg ekstra jakke 😀

  7. ja men gå fra jobben i banken og så på bussen var kaldt..hjemme er det lunt…da Nina raserte gadd ikkje blomstene bevege seg engang hhahahaha

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *