Små rumpetroll, små rumpetroll er morsomme å se

Categories Blogg
video:mov0316     
Bilde av frosken som passer på eggene er det min datter Marte som har tatt da hun var hjemme

Jeg går meg en liten ruten, nesten hver dag, og der har jeg sett både froskeegg, baby hoggorm, Nå har jeg fulgt med disse eggene en stund og blir litt ekstatisk av slike fenomen 🙂

blomster som spretter ut og andre magiske ting som skjer i naturen akkurat nå.

Denne snutten filmet jeg med mobilen, noe je aldri har forsøkt å gjøre før. Men om du er litt tålmodig og tar på deg brillene så kan man se de pittesmå rumpetrollene som leker seg.

Jeg blir 

16 kommentarer

16 thoughts on “Små rumpetroll, små rumpetroll er morsomme å se

  1. spisogspar: Selv om det ikke er noe godt opptak så se man nå litt og jeg må bare innrømme at jeg er helt fascinert 🙂 Jeg blir barn igjen og ligger på magen å ser på verden som utvikler seg 🙂 Hvem må bli mer voksen når man har bikken noen år 😉 ler

  2. Takk for dagens rumpetrollsafari. Eg går og forbi ein rumpetrolldam, men plutseleg så var egga og alt borte vekk. Eg mistenkjer eit andepar som held til i nærleiken.

  3. Rumpetroll er fine ja 😀 Så deilig å ha en sånn rute du følger litt med på ting som skjer 🙂 Frosker er jo bare veldig rare 😀 Ha en fin-fin kveld <3

  4. Så koselig med rumpetroll – det er det lenge siden jeg har sett. Jeg har sett egg i år, men så har jeg ikke vært der igjen. Husker vi hadde rumpetroll i en balje når jeg var liten, tror ikke det er helt lov lenger. men vi fulgte dem fra små rumpetroll og til halen falt av og de fikk bein. da satt vi dem ut igjen der de kom fra. Morsomt barndomsminne 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *