Last Updated:

Red curry suppe med scampi og torsk

Categories Supper

Døtrene mine har vært å laget middag til meg en dag hver, og det er bare så utrolig deilig å slippe å lage maten selv.

Her er dagens kokk, Miriam J


Dere må bare legge merke til lyset bak henne, ja det er sol!!!!!!! 
Emoji

Til to personer:

1 normal stor kinahvitløk eller 1fedd

2 sjalottløk eller 1 liten løk

1 bit ingefær

Scampi

1-2 ss smør eller olje

4 dl vann

1 ss maizena

 1 god ss med red curry

1 fiskebuljongterning

Pepper

1 torskefilet

Litt oppskåret vårløk til pynt.

Datteren min liker ikke smaken av cocosmelk så godt derfor hadde ikke hun det i, men jeg tror den hadde fått en rundere smak med cocosmelk.

 

Fremgangsmåte:

Rens og findel løk og ingefær og ha de i en varm panne med smør og surr de godt. Bruker du ferdigkokte scampi er saken grei og da venter du med å ha de i pannen til suppen begynner å bli ferdig. Men om man bruker rå scampi med skall, må man ha disse gradvis i pannen og steike de. Legg de så til avkjøling og ta av skallet og skjær de opp i ryggen å ta ut det sorte som eventuelt er der.

Ta pannen av platen og hell i vann, maizena, buljong og red curry og rør godt før pannen settes på platen igjen for oppkoking.

Når suppen har kokt opp har man i oppdelt torskestykker og smaker suppen til. Ha i rekene og ha på finhakket vårløk.


 

8 kommentarer

8 thoughts on “Red curry suppe med scampi og torsk

  1. Så deilig, mor har altså fått middag selv servert 🙂 Det både så og hørtes godt ut 🙂 Jeg skal ansette en kokk jeg 😀 Blid og søt jente du har 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *