Kylling og båtpoteter i ovnen med tacokrydder

Categories Kyllingretter

Kylling og båtpoteter i ovnen med tacokrydder

I dag ble det kyllingfilet og båtpoteter i samme form for enkelhet skyld. Lager du til mange kan man ha potetene for seg øverst i ovnen og kyllingen under i ovnen og bruke varmluft. I dag hvilte jeg før middag, så derfor satte jeg ovnen på 150 grader, og skrudde opp etter 20-25 minutter etter jeg hadde ladet litt 😉

Beregn 1-2 kyllingfileter eller lår og gni de inne med hjemmelaget tacokrydder (enkelt, billig og uten e-stoffer), ha på olje eller kokosfett og sett i ovnen som er 200 grader. La det stå mitt i ovnen og man kan snu de en gang, det vil væreferdig på rundt 25 minutter alt etter hvor store kyllingstykkene er.

Potetene vasket og delte jeg i båter og la de samen med kyllingen under steik.

 

Lag en salat til eller wok grønnsaker.

10 kommentarer

10 thoughts on “Kylling og båtpoteter i ovnen med tacokrydder

  1. Det så deilig ut 🙂 Kylling er jo godt uansett, og spesielt med taco-krydder da, jeg har ikke prøvd det før. Må prøves 🙂 Båtpoteter er godt også 🙂

  2. Min matgale verden: Å lage tacokrydder er det enkleste man kan gjøre. Jeg lager masse på en gang og har det i et glass. Enkelt, billig, glutenfritt og uten tilsetningstoffer som man betaler dyrt for.Denne retten tror jeg nok de vil elske ja 🙂

  3. Maren Helgemo: Det var knakende godt om jeg skal si det selv, og det må jeg jo siden jeg ikke har bygden å lite på he he he. Fra spøk til alvor det kan anbefales ja 🙂

  4. frodith: Uff det er ikke helt bra du he he. Men du får ta noen av mine knep, så skal du se at du slipper å kjøpe ferdigmat litt etter litt 🙂

  5. Lagde dette i barnehagen i dag
    Hev i litt gulrøtter og for litt farge!
    Sto nok litt lenge så jeg som voksen syns det ble noe tørt, men ungene syns det var knallgodt okke som.
    Takk for tipset!

  6. kongkanin: Så gøy da, og ja dette er en smak barn elsker. Nå står det rundt 25 minutter, og det er for at det varierer på oven og hvor store stykkene er. Men neste gang kan du jo vuredere etter 15 minutter hvordan de ser ut, og heller gi de litt mer tid om det er for lite. Veldig kjekt med tilbakemeldng, håper du fortsetter med det. 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *